13 Ocak 2009 Salı

Kobilerim.com, Kobi rehberi ve iş geliştirme platformu

Türkiye ekonomisinde KOBİlerin (Küçük ve Orta Boy İşletmeler) yeri yadsınamaz bir gerçek olarak bilinmektedir. Kobiler Türkiye'deki işletmelerin büyük bir kısmını oluşturduğundan ve ekonomiye olan katkısından dolayı hep göz önünde olmuştur ve olmaya devam edecektir. Bu anlamda, Avrupa Birliği ve hükümetimiz bir çok alanda kobileri teşvik etmeyi amaçlamış, yapacakları yatırımlarına destek olmaya, onları yönlendirmeye çalışmıştır.
Kobiler genel yapıları itibariyle kurumsal olmayan, 50 kişinin altında çalışanı olan kuruluşlar oldukları için, birçok açıdan gelişime açık yapılardır. Benim ilgileneceğim konu ise, kobilerin internet kullanımı ile ilgili.
Kobilerin çok büyük kısmının web sitesi olmadığını Google'ın pazarlama direktörü, Google Adwords eğitiminde belirtmişti. Bu durum aslında, kobilerin interneti ne kadar az kullandıklarını gösteriyor. Ancak şu bir gerçek ki, önümüzdeki yıllarda, kobilerde internet kullanımının artacak. Zaten yeni ticaret kanununda her işletmenin bir web sitesi olması zorunluluğu da getirildiğinden kobiler er veya geç interneti tanıyacak ve nimetlerinden yararlanmaya başlayacaklardır.
Bu yazımda ise, kobilerin buluşma noktası olmayı amaçlayan bir web sitesinden bahsedeceğim. Kobilerim.com, en alttaki yıl beni yanıltmıyorsa, 2007 yılında kurulmuş, amacı "Yurtiçinde ve yurtdışında bulunan KOBİ'leri tanıtmak ve iş potansiyelini arttırmak" olan bir web sitesi. Site kobilere, eleman ilanı yapma, ürünlerini tanıtma, diğer kobilerle iletişim kurma gibi fırsatlar sunuyor. Sitede kobiler ile ilgili haberler, ilanlar, fuar takvimi gibi kısımlar yer alıyor.
Sitenin genel olarak tasarımı güzel ancak bazı noktalara değinmeliyim. Fontlar daha rahat kullanım açısından biraz daha büyük seçilebilirmiş. Renk uyumu pek olmamış, yukarıdaki menüde mavi ve tonları kullanılırken, aşağıda siyah ve tonları kullanılmış, sanki ayrı iki sayfa görünümü vermiş. Firmaların listelendiği sayfa, daha sade yapılabilir, firmaya ayrılan sayfada detaylar verilebilirdi. Böylelikle listeleme sayfasında kullanıcıların firmaları daha rahat inceleme fırsatı olurdu. Site içerik açısından da çok zengin değil, belki sadece firmaların kayıt edilmesi beklenmemeli, içeriği genişletmek adına sitenin kendisi de firma kaydı yapmalı (şu andaki işleyiş belki öyledir, bilmiyorum). Yine de geniş bir içerik, iyi bir tanıtım aktivitesiyle (bu e-mail marketing ile olur, broşürle olur, fuarlar aracılığıyla olur, sitenin tercihine kalmış) sitenin iyi işler yapacağını düşünüyorum. Yine de biraz daha site içinde sadeleşmeye, ve çok net olarak amaca yönelik içerik konulmasının siteyi daha verimli yapacağı kanaatindeyim.