
Facebook ise, yukarıda bahsettiğim konular açısıdan avantajlı. Facebook hesabı olan kişilerin çok büyük bir kısmının gerçek kimliği ile sitede var olması, rumuz yerine ad&soyadını kullanması, Facebook'u bir "üye çöplüğü"nden kullanıcı bazlı kaliteli bir veri ambarına dönüştürüyor. Kullanıcıları, kolaylıkla, demografik özelliklerine göre ayırt edebilir, site içindeki aksiyonlarını bu verilerle ilişkilendirebilir Facebook.
Geçtiğimiz günlerde, Facebook'taki arkadaş listemden bir kişinin profiline gönderdiği bir videoyu izledikten sonra, videonun altında yazılan yorumlar dikkatimi çekti. Uzun bir liste halinde videoyu izleyen kişilerin yorumları bulunuyordu ve kesinlikle Youtube'daki yorumlardan daha seviyeliydi. Sonra farkettim ki, Facebook'ta video ekleyerek veya olan videoyu "Post your Profile (Profiline gönder)" yaparak arkadaşlarla paylaşmak, video paylaşmak adına oldukça güzel bir yöntem. Youtube'un (ve diğer bazı uluslararası video içerik sitesinin) Türkiye'de yasaklanmasının ardından Facebook, güzel bir alternatif olarak göründü gözüme. Ancak Facebook, bu konuda pek ısrarcı değilmiş gibi bir izlenim edindim. Video uygulamasının sıradan bir uygulamadan ziyade, ayrı bir strateji olarak Facebook tarafından kabul edilmesi gerekiyor bence. Bu şekilde, özellikle kullanıcılarını sitede tutabilen Facebook, video konusunda vereceği hizmet ile Youtube ziyaretçilerini de bünyesinde toplayabilecek. Özellikle, video yükleme konusundaki kolaylık, tüm videoların decode edilerek yayınlanması (videoyu yüklemeden önce herhangi bir format değişikliği gerektirmemesi) en güzel özellikleri Facebook video uygulamasının. Bu özellikler Youtube da tabi ki var ancak Youtube'da olmayan Facebook'ta olan çok daha büyük bir hazine var ve Facebook bunu değerlendirirse, Youtube'un sahip olduğu pastadan hatrı sayılır bir pay alabilir.