
Bu baş döndürücü değişim, dünyada da geniş yer buldu. Artık her ekonomi sayfasında her haber sitesinde en az bir internet şirketi haberi görebilir hale geldik. Google, eBay, Amazon, Yahoo, MySpace, Facebook dünyaya yön veren siteler olarak ön plana çıktı.
İnternet dünyasının genişliği milyar dolarlarla ölçülmeye başladığından beri ekonomik anlamda ciddi bir güç haline geldi ve diğer parametrelerle olan etkileşimi incelenmeye başlandı.
Geçtiğimiz günlerde Google'ın reklam gelirlerinin düştüğü açıklandı. Bu durum dünyanın en büyük arama motoru için endişe verici gibi görülse de, durumun sebebi aslında dünya ekonomisindeki genel buhran dönemi.
Petrol fiyatlarındaki değişim, her mecrayı sektörü olduğu gibi internet mecrasını da olumsuz etkiledi. Google'ın durumunu aslında petrol fiyatlarının rekor seviyelere gelmesi sonucu maliyetleri artan firmaların pazarlama harcamalarını kısması şeklinde açıklayabiliriz. Diğer yandan, petrol fiyatlarının artışı, bireylerin arabayla seyahat edebilme güçlerini olumsuz etkilediğinden bireyleri internetten alışveriş yapmaya yönlendirebiliyor. Bu durum da online alışveriş pazarını genişletecektir doğal olarak. Bir başka yönden bakarsak, petrol fiyatları ulaşımı pahalılaştırdığından örneğin turizmi olumsuz etkileyecektir. Bu durum, hem gerçek hayattaki, hem de online mecradaki turizm acentalarının gelirlerini düşürecektir.
Görüldüğü gibi petrol fiyatlarındaki artış, ekonomideki dengeleri değiştirirken sadece gerçek hayattaki firmaları değil, online firmaları da iyi veya kötü etkileyebilmektedir. Ekonomiyi etkileyen tüm parametreler artık sanal dünyayı da etkiliyor ve açıkça görülüyor ki, E-Ticaret yapmak isteyen, internetten para kazanmak isteyen herkesin ekonomik gelişmeleri de yakından takip etmesi gerekiyor.