Türkiye'de internete yatırım yapmak isteyen, konuyla ilgilenen kişilerin düştüğü
önemli yanlışlardan birisi beklentilerin en baştan itibaren olması gerekenden daha yüksek olması ve bu heyecanla yapılan sitelerin plansız ilerlemesi. Bir web sitesi ne kadar basit, ne kadar kolay olursa olsun, gerçekten belli bir beklentiyle yapılıyorsa en azından 2-3 aylık bir hazırlık sürecinden geçerek hazırlanması gerekir. Öncelikle pazar çok iyi araştırılmalı, detayları incelenmeli, fırsatlar ortaya konmalıdır. Sonrasında operasyonel anlamda kusursuzluk hedeflenmeli, bu yönde çalışmalar yapılmalıdır. Tüm bu hazırlık süreci sonucunda hazırlanan iş planına sadık kalınarak kurulacak web sitesi ve organizasyon, başarıya en yakın olandır.Biraz konuyla ilgili fikirlerimi pekiştirdikten sonra Tio'nun gündeme getirdiği fiyat karşılaştırma sitelerinden bazılarını da ben karşılaştırayım istedim. Örneklem olarak seçtiğim siteler ise; Nekadar.com, Ucuzu.com, Tio.com.tr ve Fiyatbul.Net.
Öncelikle sitelerin genel popüleritesiyle ilgili bir fikir alabilmek adına Alexa sonuçlarına bakalım.
Bu siteleri incelediğinizde bazı noktalar sizin de dikkatinizi çekecektir. Tio.com.tr'yi daha önce yazdığım bir yazıda değerlendirmiştim. Diğer sitelere biraz değinelim. Nekadar.com, arama motoru optimizasyonunda iyi iş çıkarmış olacak ki, diğer iki rakibine aramalarda büyük üstünlük sağlamış. Aradığım birkaç kilit kelimede Google'da ilk sıralarda
Son olarak bir paragraf Fiyatbul.Net için ayıralım. Diğer sitelerin çok altında kalmış olan Fiyatbul.Net'in aslında büyük rakiplerini biraz örnek alması gerekiyor kanımca. Her bir büyük oyuncunun önemli bir özelliğinin olduğu bu pazarda, kendisini en azından bir alanda (arama motoru, tasarım ve kullanım rahatlığı, ürünlerin düzenli ve kusursuz siteye aktarımı fiyat gösterimi, pazarlama) ciddi anlamda ön plana çıkarması gerekiyor, pastadan biraz daha pay kapabilmek için. Logo biraz daha şık tasarlanıp, ön plana çıkartılırsa, ürünler ana sayfa daha verimli kullanılıp, görsel açıdan içerik arttırılırsa ciddi fark yaratacağını düşünüyorum. Sitede 59 mağazadan 500418 ürünün listelendiği bilgisini alıyoruz. Belki de sistem olarak diğerlerinden daha iyidir, ancak bunu bize ispatlaması gerekiyor. Tüm diğer rekabet avantajı yaratan özellikleri siteye entegre ederek ve webdeki toplam trafiğin ortalama %70'ini sağlayan Google'a daha fazla çalışarak güzel işler başarabileceklerine inanıyorum.