18 Temmuz 2008 Cuma

Dünyadaki son trendler için; Google Trends

Google, bildiğimiz gibi şu anda dünyanın en iyi arama motoru olarak gösteriliyor. Gün içinde milyarlarca sorgu yapılan Google için internet dünyasının en büyük dağıtıcısı dersek sanırım yanlış olmaz (daha önce de Google ile ilgili bu tarz girişler yapmışlığım çoktur).
Google'da üst sıralarda görünmek, arama motoru optimizasyonu yaparak Google pastasından en büyük payı almak artık ayrı birer pazarlama stratejisi haline geldi. Durum böyle olunca Google ile ilgili herşey pazarlama dünyasını yakından ilgilendiriyor.
Google, elindeki bu muazzam pazarlama gücünün oldukça önemli bir kısmını aslında bizimle paylaşıyor. Google Trends, Google üzerinde bir kelimenin belli bir zaman diliminde aranma trendini gösteren bir Google uygulaması. Google Trends sayesinde belli bir süre zarfında bir ürünün, markanın, organizasyonun veya her hangi bir kavramın, terimin nasıl bir trend ile arandığını, en çok aranılan 10 ülkeyi, 10 şehri ve bu aramaların kullanıldığı browserların en çok kullanılan 10 dilinin ne olduğunu inceleyebiliyorsunuz.
Google aramaları, bir satın alma eğilimi, marka gücü, sadece iyi veya sadece kötü sonuçları gösteren bir parametre değildir tabi ki. Ancak Google Trends'te kesinlikle ciddiye alınması gereken, pazarlama konusunda yapılacak çalışmalarda faydalanılması zaruri bilgiler olduğunu düşünüyorum.
Örneğin bir mp3 player üreticisi olduğunuzu düşünelim. Google Trends'ten mp3 player aramalarının son 4 yıl içinde nasıl değiştitiğini, trendini, hangi ülkelerden daha fazla arandığını, hangi dillerdeki insanların genel olarak bu aramaları yaptığını görebilirsiniz. Bu sonuçlar marka bilinirliği açısından önemli ipuçlar verecek, sizin bu bilgileri kullanarak daha doğru pazarlama stratejileri geliştirmenize imkan tanıyacaktır. Sadece uluslararası üreticiler için değil, yerel üreticiler için de oldukça önemli bir kaynak olarak Google Trends kullanılabilir. Türkiye'deki bir bilgisayar üreticisi örneğin ucuz bilgisayar kelimesinin hangi şehirlerden daha fazla arandığını görerek, pazarlama stratejisini bu bağlamda şekillendirebilir. Belki de bu kelimenin en fazla arandığı ilk 10 şehrin bir kısmında kendi bayisi bile olmayabilir. Bu ve benzeri sonuçlar Google Trends sayesinde şirkete önemli farklılıklar getirebilir.
Google Trends'te Google üzerinden aranılan kelimelerin 4 yıllık bu süre boyunca en fazla aranıldığı doruk noktalarında bu kavram ile ilgili ne gibi gelişmeler olduğu da yine sonuçlardan incelenebiliyor. Bu bilgi doğrultusunda hangi gelişmelerin Google'daki aramalara nasıl etkisi olduğunu net bir şekilde görebilir ve yorumlayabiliriz.
İki kavramın aranma trendini öğrenmek istiyorsanız, bu imkan da Google Trends tarafından sunulmuş. İki kavramı aralarında virgül olacak şekilde aradığınızda iki farklı renkte grafik üzerinde ürünlerin trendlerini inceleyebilir, ülke, şehir ve kullanılan dil bazında kavramları karşılaştırabilirsiniz.
Google Trends, internete ve arama motoruna hakettiği değeri veren pazarlamacılar için oldukça iyi bir hizmet. Trends, sadece Google'dan aldığı verileri sunuyor. Bize düşen ise bu verileri 'bilgi'ye dönüştürmek.