18 Ekim 2008 Cumartesi

Google uçuşa geçti

Amerika'da yaşanan ekonomik kriz sadece finans çevrelerini değil, tüm sektörleri etkilemenin eşiğindeyken, online mecra da kendi payına düşen etkiyi merakla bekliyor. Bugünlerde açıklanan Google'ın 3. çeyrek sonuçları aslında bu etkinin sanılanın aksine daha pozitif yönde olabileceğini gösteriyor. Tabi, Google'ın müşteri odaklı diğer kanallara nazaran daha hesaplı reklam kampanyalarının online mecradaki diğer oyunculara göre Google'ı bir adım (veya birkaç adım) öne geçirdiğini unutmamak gerekiyor. Google'ın açıklanan rakamları oldukça etkileyici; Google'ın 3. çeyrek kârı 5.54 milyar dolar olarak gerçekleşti ve bu rakam geçen senenin aynı dönemine göre tam %31'lik bir artışa denk geliyor. Bu muazzam artış, ekonomik krizin böylesine şiddetli yaşandığı günümüz iş dünyasında tam anlamıyla uçuşa geçmektir.
Peki Google neden krizden etkilenmedi? Hatta nasıl kârını bu kadar arttırdı? Birçok iş geliştirme, masraf yönetimi, yeni ürünler vs. etkili olmuş olabilir ancak kanımca buradaki en önemli nokta Google'ın pazarlama aracı olarak bir şirkete en ekonomik fırsatları sunması. Bu noktada Google elindeki gücü çok iyi kullanıyor. Düşünün ki, böyle bir kriz ortamında şirketler kitlesel pazarlama ve reklam kampanyalarına girmekte tereddüt edebiliyor, yüksek maliyetlerinden dolayı. Geriye kalan araçlardan en cazip olanının online marketing olduğunu düşünürsek ve online marketing denince en iyi ölçümlenebilen, en ekonomik aracın Adwords olduğu aşikâr iken, Google'ın büyük pazarlama pastasından hatrı sayılır bir pay alması kaçınılmaz oluyor. Bu noktada tabi ki, Google'ın verdiği hizmeti ne kadar geliştirdiği, hem tüketici hem de reklam veren açısından şartları kolaylaştırdığını da unutmamak gerekiyor. Elindeki bu gücü, oturduğu yerden kullanmaktansa, daha iyi nasıl yaparım, daha farklı nasıl olurum, ne gibi yenilikler katabilirim, diyerek araştırarak ve öğrenerek verimini arttırarak kullanıyor.