comScore, internet istatistikleri konusunda hizmet veren bir şirket. Şirketin ünü, Google ile ilgili yaptığı doğru tahminlerle yayıldı. comScore, web sitesinde yer alan ifadeye göre, 2 milyondan fazla tüketicinin izni dahilinde tüketicileri izliyor ve bu verileri, anlamlandırarak kamuoyuyla paylaşıyor. Şu anda portföyünde, Amerika, Birleşik Krallık, Almanya, Fransa gibi ülkeler bulunuyor. Eminim büyüdükçe bu portföyünü de genişletecektir. İnternette istatistik denince akla gelen çok az kaynaktan birisi olan Alexa'nın tek başvurulan kaynak olmaması, comScore'un da yayınlarının dikkate alınması, sektör ve kullanıcıların davranışları hakkında bilgi edinebilmek adına önemli. comScore, Alexa gibi sadece trafik bilgisi değil, ülkelerdeki online satın alma davranışlarından, arama motoru alışkanlıklarına kadar birçok parametreyi inceleyerek sonuçlarını yayınlıyor. comScore'un güncel olarak yayınladığı raporlara buradan ulaşabilirsiniz.
comScore'un 17 Ekim'de yayınladığı Amerika'daki Media Ölçüm Sıralamaları Eylül 2008 başlıklı raporundan kısa notlar aktarmak istiyorum. comScore raporları gayet anlaşılabilir ve basit hazırlanıyor. O bakımdan bu rapora da buradan ulaşarak sizin de incelemenizi tavsiye ederim. comScore'un bu güncel raporları sayesinde, aslında Amerika'daki trendleri de yakından takip edebiliyoruz. Amerika'daki trendlerin öyle veya böyle dünyadaki diğer ülkelere de yayıldığını düşünürsek, Türkiye'de gelecekte ne gibi gelişmelerin yaşanabileceğini bu raporlar sayesinde tahmin edebiliriz. Medya Ölçüm raporu sadece Eylül ayı için hazırlandığı için Eylül ayına özel gelişmeler de bu raporda yorumlanmış. Örneğin, ekonomik kriz ve 700 milyar dolarlık paket konusuna değinilmiş ve bu sebeple finans sitelerinin daha fazla ziyaret edildiğine dikkat çekilmiş. Aynı şekilde gelecek ay gerçekleşecek Amerika'daki başkanlık seçimleriyle ilgili de internetteki gelişmeleri bir paragrafta anlatmış comScore. Ancak bizim için önemli olan iki istatistik, Eylül ayında genel tıklanma oranı ve en popüler reklam mecraları istatistikleri. Eylül ayında Google siteleri 144 milyon tekil ziyaretçiyle ilk sırayı almış. Yahoo siteleri 141 milyon civarındaki tekil ziyaretçi sayısıyla ikinci sırada yer bulurken, üçüncü 122 milyon tekil ziyaretçisiyle Microsoft siteleri olmuş. Sıralamada bizim de kullandığımız veya aşina olduğumuz sitelerden bazıları ise şöyle sıralanmış; eBay 6. (69 milyon tekil ziyaretçi), Amazon siteleri 9. (55 milyon tekil ziyaretçi), Apple 12. (47 milyon), Facebook 16. (41 milyon). Bir diğer araştırma ise Amerika'da Eylül ayındaki en popüler reklam servisleri. Bu alanda sanılanın aksine Google reklam ağı 3.lükte. Birinci Platform-A, ikinci ise Yahoo reklam ağı olmuş. Platform-A'yı ilk defa duymuştum. Resmi web sitesine göz attım ve ciddi bir medya ağında reklamlarının yayınlandığını öğrendim. Ayrıca verdikleri pazarlama hizmetleriyle de aslında tümüyle bu konuya yoğunlaştıklarını söyleyebilirim.
comScore yayınları, bizi internetin hali hazırdaki durumuyla ilgili bilgilendiriyor, ayrıca (görmesini bilene) geleceği de bir anlamda gösteriyor. comScore'un ne kadar güvenilir olduğunu sorgulamak istiyorsanız, en iyi yöntem bir süre comScore yayınlarını takip etmek ve izlenimlerinizle ne kadar uyuştuğunu analiz etmek, gerisi sizin istatistik şirketlerine güveninize kalmış.