SWOT analizi kısaca tekrar etmek gerekirse, bir firmanın, bir şirketin veya herhangi bir olgunun güçlü ve zayıf yönleriyle karşılaşabileceği
Sahibinden.com, kişilerin ikinci el (veya sıfır) ürün alıp satabilecekleri bir E-Ticaret sitesidir. Bu yönüyle dünyadaki öncüsü eBay, Türkiye'deki öncüsü ise Gittigidiyor.com'dur. Bu nedenle aşağıdaki SWOT analizinde Sahibinden.com, bu sitelerle çeşitli açılardan karşılaştırılmıştır.
Sahibinden.com SWOT analizi
Güçlü yanları (Strengths): Tasarım açısından site gayet tatmin edici ve şık görünüyor. Göz yormuyor, menü ve ürünler rahatça seçilebiliyor. Renkler uyumlu, fontlar yeterince büyük. Zaten tasarımda fazlasıyla eBay'in örnek alındığını açıkça görebiliyoruz (Gittigidiyor da bu konuda eBay'i örnek almış). Kategoriler anlaşılır ve alt başlıklara doğru şekilde ayrılmış. Bu anlamda arama ve bulma konusu oldukça kolaylaşmış. Arama kriterleri iyi seçilmiş. Türkiye'deki en büyük rakibi Gittigidiyor'a göre en büyük avantajı listeleme ücreti almıyor olması. Gittigidiyor'da düşük de olsa alınan listeleme ücreti, kullanıcıların internette gereksiz harcamalar yapmaya hiç mi hiç yaklaşmadığı bu dönemde Sahibinden.com'u bir adım öteye götürüyor. Sitenin gelir modeli ise ilanın site içerisindeki konumunda yapılan iyileştirmelere dayanıyor. Örneğin, toplist, anasayfa vitrin, acil acil ilanlar, kategori anasayfası vitrini, detaylı arama sayfası vitrini, kalın yazı, farklı renk ve çerçeve, küçük fotoğraf gibi değişik listeleme şekilleri ve özelliklerden ekstra ücret alınıyor. Ancak tüm bu özellikler olmadan da ücretsiz olarak Sahibinden.com'da ilan verilebiliyor.
Zayıf yanları (Weaknesses): Site zaman zaman yavaş çalışıyor. Ayrıca Gittigidiyor kadar reklam ve pazarlama yapmıyor. Bu açıdan Gittigidiyor'un çok gerisinde kalıyor. Gittigidiyor'daki İş Ortaklığı Programı yok. Gittigidiyor bu kanal ile birlikte binlerce web sitesinde adını duyurdu ancak Sahibinden.com bu kanalı kullanmıyor. Alexa'dan çektiğim aşağıdaki tablodan trafik yoğunluğu açısından aradaki fark görülebilir.
Tehditler (Threats): En önemli tehdit şüphesiz ki Gittigidiyor-eBay ortaklığı. Alexa grafiğinde gördüğümüz gibi Gittigidiyor'un önemli üstünlüğü var ancak trende baktığımızda Sahibinden.com son aylarda daha iyi bir gelişim göstermiş. Yine de dünyanın en büyük ikinci el ürün alışveriş sitesi eBay'in gücünü yanına alan Gittigidiyor'un rekabet avantajı oldukça fazla ve rekabet kızışırsa Gittigidiyor daha önemli hamleler yapabilir, çünkü bunu yapabilecek gücü var.