Microsoft, iş dünyasını yoğun olarak meşgul eden Yahoo teklifinden sonra Google'ı alt edebilmek için kolları sıvadı.
Başlatılan kampanya doğrultusunda, Live.com üzerinden belli bir ürün aratılıp, ürün satın alındığında Microsoft belli bir yüzdeyi size nakit olarak ödüyor. Mesela, Live.com
üzerinden LCD arattınız ve ürünü örneğin Amazon.com üzerinden satın aldınız. Microsoft bu ürünün fiyatının belli bir oranını size nakit olarak ödüyor. Bu ödemeyi kullanıcılar doğrudan çek veya PayPal üzerinden alabiliyorlar. Anlaşmalı siteler arasında ise eBay, Sears ve Barnes & Noble gibi online perakendecilik pazarının devleri yer alıyor. 700 ün üzerinde site, 10 milyon civarında ürün ile kampanya başlatıldı. Tabi amaç çok açık; kişilerin arama alışkanlıklarını Live.com'a kaydırmak. Aslında nakit ödeyerek bu konuda çok net bir tutum sergileyen Microsoft'un, fiyat değişiminden çabuk etkilenen müşteri kitlesini etkileyeceğini düşünüyorum.
Ancak yine de yolunda gitmeyen bazı şeyler var. Bill Gates kampanya ile ilgili yaptığı açıklamada "En iyi arama sonuçlarını göstermek istiyoruz, bu kampanya kullanıcıların belli bir arama türü yapmalarını ve karşılığını almalarını sağlayacak" diyor. Bu noktada, geri ödenecek nakitin en iyi arama sonuçlarını vereceği varsayımı ortaya çıkıyor ki, oldukça mantıksız.
Microsoft'un bu tarz kampanyalardan önce Google ile gerçekten kalite anlamında baş edebilecek bir Live.com yaratması gerekiyor.
Kaynak;
Microsoft turns to cash to beat back Google