Yahoo özellikle son yıllarda Google ile kıyasıya rekabet içinde. Aşağıdaki grafikten de görülebileceği gibi Google son aylarda arayı iyice kapatmış görünüyor. Yakın gelecekte Google Yahoo'yu geride bırakabilir.
Yahoo'nun iki ana gelir kalemi mevcuttur. İki kalem de tek bir çatıda toplanmaktadır; reklam. Bu kalemlerden birisi arama motorudur. Tıpkı Google adwords gibi Yahoo da arama sonuçlarının sağ kısmında ödemeli reklamlar göstermektedir ve tıklama başına ücret almaktadır. Sistem tümüyle Adwords ile aynı olmayabilir. Ancak görünüm ve gelir kalemi açısından büyük benzerlikler gösteriyor.
Yahoo'nun bir diğer gelir kalemi ise anasayfa ve alt sayfalarda gösterilen reklamlar. Banner şekilde ve flash olarak hazırlanmış bu reklamlar yerel olarak da değişmektedir. Örneğin, Türkiye'den bir ip ile Yahoo mail a girmiş bir kişi türkçe banner görmekte iken, diğer ülkelerde bu reklamlar farklı dillerde ve farklı içerikte gösterilmektedir. Ayrıca bazı kısımlarda sponsorluklar da bulunmaktadır( Yahoo News kısmında Scottrade'i görebilirsiniiz). Bu reklam ve sponsporluk anlaşmaları şüphesiz sayfa görüntüleme sayısı ile bağlantılı olarak yapılmakta ve ödenen meblalar bu çerçevede belirlenmektedir. Ancak özellikle son yıllarda Ajax'ın web sitelerinde aktif olarak kullanılması bu durumu biraz etkiledi. Yahoo da bu durumdan etkilenen sitelerin başında geliyor. Sitede bazı kısımlar Ajax kullanılarak kodlanmış. Durum böyle olunca, sayfa yenilenmeden yapılan işlemler sonucunda sayfa görüntüleme etkilenmekte ve rakamlar bu doğrultuda değişmektedir. Bu konu, Yahoo ve diğer tüm Ajax kullanılan siteleri olumsuz yönde etkilediğinden başta Interactive Marketing Bureau(İnteraktif Pazarlama Bürosu) olmak üzere bazı kurumlar ve siteler Ajax kullanılan sitelerde sayfa görüntüleme sayısının daha doğru saptanması üzerine çalışmalar yapmaktadır.
Yahoo Mail ise dünyada en çok kullanılan e-mail sağlayıcılarından birisidir. Kullanıcılar çok önceden aldıkları bu hesabı birçok kişi ile paylaştıklarından genelde değiştirmeyi düşünmemektedir (insanların cep telefonu numaralarını değiştirmek istememeleri gibi).
Şimdilik Yahoo internetteki liderliğini görkemli bir şekilde yaşamakta. Ancak bu avantaj nakite çevirilemediği sürece çok fazla bir anlam ifade etmiyor maalesef.
Kaynak;
Wikipedia.org
Alexa.com
WebProNews | Yahoo's Worth Called Into Question