25 Haziran 2009 Perşembe

Mobil reklam internet reklamından etkili (mi?)

Ntvmsnbc'deki bir haber beni bu yazıyı yazmaya zorladı. Haberin başlığı bu yazının başlığıyla hemen hemen aynı: "Mobil Reklam internet reklamından etkili". Haberi açıp okumaya başladığımızda iddia daha da kuvvetleniyor: "Mobil reklam internet reklamından 27 kat etkili". İlginç.
Şimdi haberi okumaya devam ediyoruz.

"T-Mobile Çek Cumhuriyeti'nde cep telefonu üzerinden bir reklam araştırması yaptı. T-Mobile müşterilerinden 3 bin 133'üne, reklam içerikli SMS ya da MMS gönderildi. Karşılığında kampanyaya katılan kullanıcılara bedava SMS ya da bedava konuşma dakikası hediye edildi.
Sonuçlar değerlendirildiğinde cep telefon üzerinden yapılan reklamların, internet reklamlarına göre 27 kat daha etkili olduğu belirlendi."

T-Mobile, Almanya merkezli bir GSM şirketi. Yukarıdaki kısa paragrafta gördüğümüz gibi T-Mobile'ın Çek Cumhuriyeti'nde 3 bin 133 kişiye yaptığı reklam araştırmasından bahsediliyor. Dakika 1, gol 1; örneklem bölgesi ve sayısı yetersiz. Devam ediyoruz. Bu müşterilere reklam içerikli SMS veya MMS gönderilmiş ve karşılığında kampanyaya katılan kullanıcılara bedava SMS veya bedave konuşma dakikası hediye edilmiş. Burası da ilginç. Katılımcılara ödüllerin verildiği bir araştırmadan ne derece sağlıklı bir dönüş alınabileceği tartışılır. Sonuçta bankalardan veya mağazalardan gelen reklam içerikli mesajlar için bana kimse bedava SMS veya dakika vermiyor. Yine devam ediyoruz, sonuca varıyoruz ve öğreniyoruz ki, cep telefonu üzerinden yapılan reklamlar internet reklamlarına göre 27 kat daha etkiliymiş.
Haberde Euro RSCG Türkiye Ofisi Yaratıcı Grup Direktörü Nilüfer Altıntaş'ın yorumlarına da yer verilmiş. Sayın Altıntaş "Cep telefonu reklamlarının internet reklamlarından kat kat daha başarılı olması şaşırtıcı değil. İnternette kişilerin gelip reklamınızı görmesini bekliyorsunuz. Oysa cep telefonu direkt adrese teslim bir reklam mecrası. Kişinin cep telefonundaki reklamı görmemesi imkansız. Reklamı silse bile görüp siliyor" demiş. Kısacası, siz istemeseniz de biz size mesajı göndeririz, silseniz bile bizim işimize gelire benzer bir açıklama olmuş.
Herşeyden önce araştırmanın yapılışı, sunuşu ve içeriği hiç tatmin edici değil. Bunu yapan haber kaynağının Türkiye'nin belki de en aklı başında haber mecralarından birisi olduğunu düşünürsek, bu konudaki sıkıntıyı daha net görebiliriz. Bu haberi yapmaktaki amaç nedir? Sizin takdirinize bırakıyorum.

İlgili haber;
Mobil reklam internet reklamından 27 kat etkili

Daha önce konuyla ilgili yazdığım yazım;
SMS Marketing vs İzinli Pazarlama