7 Nisan 2008 Pazartesi

Hedef Kitle: Üniversite öğrencileri; Ürün: Kariyer sitesi

Geçtiğimiz günlerde e-mail adresime gelen bir mail ilgimi çekti; "www.itustaj.org açıldı!". İTÜ İşletme Fakültesi'nin üye olduğum yahoo gruplarından birine atılmış bir mail ve açtım okudum. Mail da gayet etkileyiciydi.

"“Staj yapmak istiyorum ama hangi firmada?”
“Peki istedigim firmanin staj olanaklari nelerdir?”
“Staj zamani kapida bekleyen staj defteri, nasıl doldurulmali, nelere dikkat etmeli?”

diyorsaniz aradiginiz her sey hatta daha da fazlasi www.itustaj. org’da.

Bu sitede isinize yarayacak cok sey bulacaksiniz. Devamli guncel tutulan staj ilanlari, staj alimi yapan firmalarin tanitimlari, staj olanaklari, on sartlari, iletisim bilgileri, ogrencilerin staj deneyimleri, merak ettikleriniz. ..
Staj basvurularinizi yapmadan once tiklayin, yorumlari okuyun, olanaklari gorun ve kararinizi verin."

Mail ı okuyunca "işte" dedim, "İTÜ öğrencilerinden en sonunda güzel ve yaratıcı bir girişim". itusozluk.com da gayet güzel bir site, her ne kadar son zamanlardaki stratejilerini pek doğru bulmasam da. itusozluk, eksisozluk'un bir klonu olarak başladığı yayın hayatına artık bir klon olarak değil, zaman zaman trendi yaratan, kaliteli bir sözlük olarak devam ediyor.

itustaj.org'un ise daha önce görmediğim tarzda bir girişim olduğunu düşündüm, ancak bugüne kadar ziyaret etme fırsatım olmamıştı. Bugün siteyi ziyaret ettim ve aslında yaşadığım tam anlamıyla bir hayalkırıklığıydı. Güzel bir şekilde tanıtılan sitenin daha işlevsel ve tatmin edici olmasını beklerdim. Ancak siteyi ziyaret ettiğimde gördüğüm tek şey bir forum.

Aslında itustaj.org'u yapan arkadaşların önünde çok güzel örnekler vardı. Mesela Kariyer.Net . Kariyer.Net yayın hayatına 1999 yılında başladı ve bugüne kadar 200 binden fazla kişiye iş, işverene işçi buldu. Kariyer.Net'in ayakları yere sağlam basan bir gelir modeli var.Birincisi firmalardan aldığı üyelik ücreti. İkincisi firmaların ana sayfada yer almaları için verdikleri ücret, bu ücret ana sayfadaki ilanın büyüklüğüne ve tipine göre değişiyor pek tabi ki. Tipik bir reklam sitesinden ziyade, Kariyer.Net'i doğrudan bir E-Ticaret sitesi olarak tanımlayabiliriz.

itustaj.org'un önünde böylesine yenilikçi ve hızla büyüyen bir model varken, fikir sahipleri neden bir forum yapmayı düşündü, bilmiyorum. Özellikle belli bir segmente (kitleye) hitap eden sitelerin yoğunlaştığı günümüz web dünyasında sadece İTÜ öğrencilerine ve mezunlarına yönelik bir kariyer sitesi kulağa oldukça hoş geliyor. Bu sitenin kuruluşu için aslında itustaj.org iyi bir başlangıçtı. Ancak itustaj.org, bir kariyer sitesinden ziyade, bir bilgi paylaşım platformu olmayı seçmiş. Karar onların, seçim sizin.