30 Nisan 2009 Perşembe

Alkislarlayasiyorum.com - Alkışlarla yaşayan site

Youtube'un uzunca bir süredir kapalı olmasının sonucu olarak Türkiye'deki video siteleri bu fırsatı iyi değerlendirmeye çalışıyor. Geçenlerde Digiturk'teki Turkmax kanalında Vidivodo'nun programını gördüm. Akilli.tv artık birçok restoran, bar ve cafelerde izlenen tek kanal. Bu sitelerin yanında birkaç tane daha sayabiliriz ancak bir site var ki, diğerlerinden bir şekilde ayrılıyor.
Alkislarlayasiyorum.com geçen senelerde de ziyaret ettiğim bir siteydi ancak yakın zamanda popüleritesi iyice arttı. Siteyi diğer video içerik sitelerinden ayıran bazı özellikleri var. Mesela, sıradan bir video içerik sitesindeki gibi yorumlar görmüyorsunuz, daha aklı başında ve küfürden arındırılmış yorumlar varken, sadece gülücük ifadeleriyle dolu tek kelimelik yorumlara yer verilmiyor. Sitenin sağ üst köşesinde post-it tarzında bir kısım var ve bu kısımda geçmişe dair ilginç kişiler, bilgiler, objeler tanıtılıyor. Bakın sitenin kurucuları amaçlarını nasıl özetlemişler;
"alkislarlayasiyorum.com' un temel amacı kıyıda köşede kalmış, unutulmaya yüz tutmuş, özellikle nostaljik değer taşıyan içerikleri arşivlemek ve ziyaretçilere sunmaktır. Bunun dışında internet başında zaman öldürmeyi sevenler için özenle seçilmiş; enteresan, absürd, güncel, türk işi vb... içeriklere de zaman zaman yer verilmektedir. ''Best of youtube'' değildir, olmayacaktır."
Aslında tam da bu yüzden Alkislarlayasiyorum.com diğerlerinden farklı. Gerçekten de farklı ve orijinal bir içeriğe sahipler. Sitede gezinirken, eski türk filmlerinden, dizilerinden kesitler izleyebileceğiniz gibi, ilginç ses ve müzikleri de dinleyebiliyorsunuz (mesela Dial-up bağlantı sesi - özlemişiz). Site bir zaman öldürme ortamı olarak tanımlanmış ki gerçekten de öyle.
Site, yakın zamanda tasarımını değiştirdi. Önceki tasarımları da gayet şıktı ancak son tasarım gerçekten göze hitap ediyor. Hiç göz yormuyor ve kullanımı çok rahat. Nostalji havasını siteye çok iyi yansıtan Alkislarlayasiyorum teknik ekibi, sitenin performansı konusunda da kullanıcıyı hiç zor durumda bırakmıyor. Hız ve kesintisiz hizmet konusunda işlerini layıkıyla yaptıklarını söyleyebilirim (en azından şimdilik).
Küçük bir detay ise nedense canımı sıkıyor. Bu nokta tüm "eğlenceli video" içerik sitelerinde mevcut. Nedense, bu siteler video oylama konusunu fazla ciddiye almıyorlar. Sanki âdet yerini bulsun diye koyuyorlar siteye. Ancak aslında puanlama sistemi çok önemli bir değişken olmalı. Bu sistemi ise özellikle Alkislarlayasiyorum gibi siteler daha iyi kullanabilmeli. Nedense 5 puanlık skala kullanarak oylama yaptırılıyor. Ancak örneğin yabancı FunnyorDie.com sitesi sadece "Funny" ve "Die" seçeneklerini video için gösteriyor. Eğer Funny derseniz videoyu olumlu, Die derseniz olumsuz yönden oylamış oluyorsunuz. Böylelikle bir video % kaç oranında komik bulunmuş görebiliyorsunuz. 5 yıldız, 5 puan gibi sistemler bu tarz siteler için fazla komplex. Bence Alkislarlayasiyorum.com da FunnyorDie gibi bir konsept oturtabilirse, en değerli videoların sıralaması daha etkin olur.
Herşeyden öte, Zeki Müren'in "Ben Zeki Müren" şarkısındaki bir sözü (Alkışlarla Yaşıyorum) kullanarak gerçekten takdire şayan bir iş çıkaran, markalaşma konusunda ciddi yol kat etmiş Alkislarlayasiyorum.com görülesi takip edilesi bir site olmuş, tebrikler.